czerwca 04, 2013

" SERNIK Z BIAŁEJ CZEKOLADY "

Print Friendly and PDF

Sernik z białej czekolady


Autor: Halina Joskowska
Opublikowano: 4 czerwca 2013 r.
Po upieczeniu sernika, zawsze odnoszę wrażenie, że właśnie ten wypiek jest idealny, absolutnie doskonały i jeden z najlepszych jakie jadłam:-) Ale w tym przypadku tak jest naprawdę.
Sernik jest wspaniały, rozpływa się w ustach, dość słodki i delikatny, u miłośników białej czekolady niewątpliwie wywołuje ekstazę :-) 
Do masy serowej nie dodaje się mąki, jest lekka i puszysta. Tutaj ważną rolę odgrywa jakość sera. Najlepszy jest ser kremowy, twarogowy firmy President lub trzykrotnie zmielony ser śmietankowy. Wyrazistości smaku dodaje spód, który przygotowałam z masy orzechowo-migdałowej. 
W lodówce unosiła się wspaniała woń wypieku, patrząc na niego miałam ochotę pochłaniać go garściami. Jak to ocenił mój siostrzeniec - "ten sernik to mistrzostwo świata":-) 
Coś w tym jest, bo kolejne kawałki znikały z talerza w błyskawicznym tempie, a blacha została opróżniona w 3 dni. Serniki uwielbiam piec i konsumować, cieszy mnie również, gdy inni próbują i się nimi zachwycają. To naprawdę uskrzydla....:-) Przepis ze strony " Kwestia Smaku ", lekko zmodyfikowany.

Sernik z białej czekolady
Autor opinii: Halina Joskowska, data przesłania: 1 czerwca
Przepyszny sernik z białej czekolady !!! 
Wyborny sernik o głębokim smaku białej czekolady na kruchym orzechowo-migdałowyn spodzie. 
Jeden z najlepszych serników, jakie w życiu jadłam. Rozpływa się w ustach, a apetyt wzrasta w miarę jedzenia, do tego stopnia, że trudno jest się opanować....:-) 

Oceny: 5,0
Czas przygotowania: 2 godz. i 30 min
Czas pieczenia: 1 godz.
Łączny czas: 3 godz. i 30 min
Rozmiar porcji: 1 średni kawałek

  Składniki: 

  Spód

  • mąka: 250 g 
  • masło Lurpak schłodzone, pokrojone na kawałki: 200 g 
  • jasny, brązowy cukier: 125 g 
  • zmielone orzechy: 50 g 
  • zmielone migdały: 50 g 
  • żółtko jaja kurzego, wiejskiego: 1 

  Masa: 

  • twaróg śmietankowy najlepiej President: 1 kg
  • drobny cukier do wypieków: 235 g 
  • ekstrakt z wanilii: 1 łyżeczka 
  • mleko: 100 ml 
  • biała czekolada: 400 g 
  • jajka od gospodyni: 5 

Przygotowanie:      


Sernik z białej czekolady

  • w dużej misce mieszam przesianą mąkę, masło, brązowy cukier, zmielone orzechy i migdały, żółtko
    • ręką szybko wyrabiam ciasto i formuję kulę
    • zawijam w folię i wkładam do lodówki na 30 minut
    • formę 360*245*60 mm smaruję masłem
    • wychłodzone ciasto wkładam pomiędzy dwa kawałki folii przezroczystej lub papieru do pieczenia i wałkuję na placek nieco większy, niż wymiary blachy
    • ciasto przenoszę do formy i wykładam nim spód
    • ponownie schładzam w lodówce przez 2 godziny
    • piekarnik nagrzewam do 160 stopni
    • ciasto przykrywam papierem do pieczenia i piekę przez 20 minut. Zdejmuję papier i dalej piekę przez kolejne 5-10 minut, na złoty kolor
    • dokładnie studzę
    • ubijam ser z cukrem i ekstraktem z wanilii na kremową masę
    • dodaję mleko, roztopioną i ostudzoną czekoladę, a na końcu ubite jajka, ubijam wszystko na gładką masę
    •  jajka (żółtka i białka powinny być ubijane mikserem do czasu, aż utworzą jednolitą masę, zaczną się pienić, nie należy ubijać jajek na puszystą i gęstą masę
    • wykładam ją na upieczony spód i piekę w piekarniku w 160 stopniach przez 50-60 minut, ten czas trzeba kontrolować, sprawdzając patyczkiem, mój piekarnik słabo grzeje i piekłam 90 minut
    • studzę w piekarniku, najpierw zamkniętym, później lekko uchylonym
    • schładzam w lodówce przez trzy godziny, a najlepiej przez całą noc
    • dekoracja dowolna, ja przygotowałam lukier i posypałam kolorowymi wiórkami

    Sernik z białej czekolady
    Sernik z białej czekolady
    Sernik z białej czekolady

    Sernik z białej czekolady

     

    W tym miejscu chciałabym zaprezentować sernik z białej czekolady troszeczkę zmodyfikowany, taki sam, a jednak inny. Cukier ograniczyłam do 1/3, w zamian za to dodałam dużo owoców, które nadały znakomitą wartość smakową i wizualną. Przyznam szczerze, że ta koncepcja mnie zachwyca - pozdrawiam :-)

    Sernik z białej czekolady


    Sernik z białej czekolady
    Sernik z białej czekolady






    Pyszności :-)



     

    5 komentarzy:


    1. Jeden z najlepszych serników, jakie jadłam :-)
      Ma piękny równy, puszysty środek, orzechowo-migdałowy spód, a smak jest tak niepowtarzalny, że każdy sięga po kolejny kawałek...:-)

      Pyszności....

      OdpowiedzUsuń
    2. Zgadzam się z opisem jaki Pani dodała na wstępie -Lubię serniki -I też prawił bym komplementy (kulinarne) za stworzenie idealnego arcydzieła--Czyli jak to powiedział Pani siostrzeniec Ten sernik to mistrzostwo świata -Pochwalam gust -Na pewno o innych łakociach jakie Pani tworzy ma takie samo zdanie -Tylko że Pani już go nie cytuje -W sernikach można się zakochać - i Pani to potwierdza - swoimi słowami -Łakoci nigdy dość" Zobaczyć Neapol i "

      OdpowiedzUsuń
    3. Ja też analizując składniki i sposób wykonania sernika Wiem że Pani się nie przechwala wykonaniem tego ciasta -Z ręką na sercu można powiedzieć że to idealny wypiek -Nikt nie powinien krytykować -Tylko wszyscy wyróżniać pod niebiosa.
      Zresztą miłość do bliźniego powinna rozkwitać jak kwiaty na wiosnę -nie zauważyła Pani ze jest jej za mało w codziennym życiu (w polityce)nap;

      OdpowiedzUsuń
    4. Zaufanie do Pani słów mam-
      nie mam co do tego żadnych wątpliwości
      .Wiem że z Pani jest istna wróżka z bajki.
      Czytając Pani och i ach!!!.Można pomyśleć ze to takie łatwe,
      Ale trzeba mieć taką samą jak Pani perfekcyjną doskonałość w pieczeniu ciast .
      Ja musiał bym piec to ciasto w prodiżu ,
      dlatego boję się że może się przypalić .
      albo inne usterki mogą wystąpić -
      Czy samo natłuszczenie boków formy i dna.
      a też nakrycie pergaminem ustrzeże od tego?

      OdpowiedzUsuń
    5. Nie miał bym przekonania -do Pani gdyby Pani pisała tak zwyczajnie -A Pani aż drży opisując przygotowywanie i pieczenie ciast -jego walory jego wartość - i to ze pochłaniała by go Pani garściami-Chodzi o sernik - niewątpliwie wywołuje ekstazę
      same komplementy - a ja dzięki temu wierzę w Pani talent -

      OdpowiedzUsuń

    Dziękuję za każde miłe słowo :)))

    Copyright © Moje Gotowanie , Blogger