maja 30, 2014

" Przysmak naleśnikowy"

Print Friendly and PDF

Przysmak naleśnikowy


Autor: Halina Joskowska Opublikowano: 30 maja 2014 r. Torcik naleśnikowy zauroczył mnie jakiś czas temu. Całkiem niepozornie wpadłam na niego, na którymś z blogów kulinarnych. Głęboko zapisał się w mojej pamięci, a myśli zaczęły koncentrować się wokół tej słodyczy. Podobała mi się jego prostota i budowa. Zastanawiałam się jak go zrobić i czym wypełnić. Kiedy idea osiągnęła rangę wykonalności, przystąpiłam do działania. Pewnego popołudnia
usmażyłam 20 naleśników (niestety trzy były tak cienkie, że musiałam je odrzucić) i schowałam na noc do lodówki. Drugiego dnia przygotowałam mus z białej czekolady, którym posmarowałam każdy placek. Wykończony torcik odstawiłam na dwie godziny do lodówki i gotowe. Naprzemienne naleśnikowo - kremowe powłoki sprawiają, że rozpływa się w ustach, pozostawiając subtelny, słodki finisz. Bardzo ładnie prezentuje się w przekroju - wiele warstw połączonych cienkimi smugami kremu, to robi wrażenie. Tutaj najbardziej czasochłonne jest smażenie naleśników, ale pyszny smak i zadowolone miny domowników wynagradzają każdy trud :-)
Przysmak naleśnikowy Autor opinii: Halina Joskowska, data przesłania: 29 maja
Efektowny przysmak naleśnikowy! Koronkowe, cienkie naleśniki akcentowane subtelną nutą białej czekolady są nieprzyzwoicie efektowne i smakują bosko:) 
Oceny: 4,9 
Czas przygotowania: 1 godz. i 30 min Czas pieczenia: 40 min Łączny czas: 2 godz. i 10 min
 Liczba porcji: 10
Rozmiar porcji: 1 mały kawałek

 



Składniki: 

Naleśniki - przepis pochodzi stąd :) 
  • mąka: 150 g 
  • jajka: 2 
  • mleko: 250 ml 
  • cukier waniliowy: 3 łyżki 
  • sól morska: szczypta 
  • woda mineralna lub zwykła woda: ok. 1/2 do 3/4 szklanki 
  • masło lub olej roślinny: 3 łyżki 
Mus z białej czekolady - pochodzi stąd :) 
  • żelatyna: 2 łyżeczki 
  • biała czekolada: 300 g 
  • śmietanka kremówka 36% lub 30%: 750 ml 

Przygotowanie:

Naleśniki: 
  • mąkę przesiewam, dodaję jajko, mleko i sól miksuję, przykrywam ściereczką i odstawiam na 30 minut 
  • przed samym smażeniem dodaję do ciasta wodę w takiej ilości, aby uzyskać odpowiednią konsystencję ciasta (około 1/2-3/4 szklanki) 
  • na koniec do surowej masy naleśnikowej dodaję roztopione masło, wówczas nie trzeba smarować dna patelni tłuszczem 
  • naleśniki smażę z dwóch stron na średnio rozgrzanej patelni teflonowej z cienkim dnem 
jeśli nie macie zbyt dużo czasu, naleśniki można smażyć od razu, nie czekając 30 minut, od razu dodając wodę i tłuszcz, ale najlepsze są i najlepiej się smażą naleśniki z ciasta, które "leżakowało",  naleśniki piekłam z dwóch porcji





Mus z białej czekolady: 
  • żelatynę wsypuję do garnuszka, wlewam 2 łyżki wody i mieszam, odstawiam do namoczenia na około 15 minut 
  • czekoladę łamię na kosteczki i rozpuszczam w kąpieli wodnej 
  • 400 ml śmietanki doprowadzam do wrzenia, odstawiam z ognia, resztę śmietanki wlewam do naczynia i wstawiam do zamrażarki do szybkiego schłodzenia na około 10 minut (będzie ubijana) 
  • namoczoną żelatynę podgrzewam na minimalnym ogniu, aż całkowicie się rozpuści (nie gotować!) 
  • do zagotowanej śmietanki dodaję żelatynę (najpierw hartuję ją częścią śmietanki, tzn. dodaję po łyżce śmietankę do żelatyny za każdym razem mieszając, wystarczy dodać około 4 łyżek śmietanki, dopiero tak "zaprawioną" żelatynę dodaję do śmietanki). dokładnie mieszam do rozpuszczenia się żelatyny
  • następnie dodaję roztopioną czekoladę, wlewając ją bezpośrednio do śmietanki, mieszam na gładką masę dokładnie studzę, od czasu do czasu mieszając 
  • na koniec wstawiam do lodówki w celu schłodzenia 
  • resztę zimnej śmietanki (350 ml) ubijam na sztywną pianę, dodaję do ostudzonej czekolady i delikatnie mieszam łyżką

Przełożenie: 
  • naleśnik układam na paterze i przykrywam porcją musu czekoladowego (około 2-3 łyżek)
  • czynność powtarzam jeszcze 16 razy 
  • chłodzę w lodówce, przynajmniej 2 godziny, aby lepiej się kroiło i gotowe :)))




                                                     Smacznego!!! 


Tagi: cukier waniliowy, biała czekolada, śmietanka kremówka;

10 komentarzy:


  1. Cieniutkie naleśniki skąpane w czekoladowym musie smakują iście niebiańsko - polecam :)))

    OdpowiedzUsuń
  2. jakie cienkie naleśniki Ci wyszły, super:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi

    1. a ich smażenie było prawdziwą przyjemnością, sama się zdziwiłam :)))

      Usuń
  3. Tort imponujacy, dodaję do porcji łyżkę musu z truskawek i zmykam od Ciebie,
    bo jestem na diecie (sukienki sie skurczyły).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń

    2. mus truskawkowy nada całości rześkości - super :)))

      Usuń
  4. Naleśnikowy torcik:) z tym musem z białej czekolady musiał smakować świetnie:)

    OdpowiedzUsuń

  5. naprawdę smakuje niebiańsko :)))

    OdpowiedzUsuń
  6. łał! niesamowity! z daleka nieco przypomina sękacz:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każde miłe słowo :)))

Copyright © Moje Gotowanie , Blogger