marca 08, 2013

" DROBIOWA RAFA "

Print Friendly and PDF

Drobiowa rafa

Autor: Halina Joskowska 
Opublikowano: 8 marca 2013 r. 

Dzisiaj chciałabym zaprezentować pasztet drobiowy. Bardzo smakował mojej rodzinie. Ten przepis niewiele różni się od przepisów w necie. Podejrzałam tu i tam, dodałam coś od siebie i wyszło wierzcie mi bardzo smacznie. Lubię pasztet z mięsa drobiowego, bo jest delikatniejszy i chudszy, niż klasyczny z mięsa wieprzowego. Ten pasztet przyrządzam w klasycznej podłużnej formie. Przed podaniem całość dekoruję pomidorkami koktajlowymi przekrojonymi na pół. Wydaje mi się, że ten smak zachwyciłby nawet najznakomitsze gusta. Polecam:-) 

Liczba gwiazdek: 4,5 na podstawie 7 opinii 
Czas przygotowania: 3 godz. i 15 min 
Czas pieczenia: 1 godz. 
Łączny czas: 4 godz. i 15 min 
Rozmiar porcji: 1 średni kawałek 

Drobiowa rafa - Składniki: 

  • wątróbki gęsie: 150 g 
  • wątróbki drobiowe: 100 g 
  • mleko: 2 szklanki 
  • gęsi smalec: 100 g 
  • bułka tarta: 1/2 szklanki 
  • jajka: 6 
  • porto, brendy lub sherry: 1 kieliszek 
  • sok z cytryny: 1/2 szklanki 
  • sól morska: szczypta 
  • świeżo zmielony pieprz: szczypta 
  • grzanki: 9 sztuk 
  • rukola: 9 gałązek 

Drobiowa rafa -Przygotowanie: 

  • wątróbki wkładam do mleka i moczę przez 3 godziny
  • odsączam, nacieram solą, pieprzem i mielę przez maszynkę
  • do zmielonej masy dodaję smalec, bułkę tartą, jajka, alkohol i sok z cytryny 
  • całość dokładnie mieszam i przekładam do podłużnej formy
  • wstawiam na godzinę do piekarnika nagrzanego do temperatury 180 stopni C
  • kiedy drobiowa rafa ostygnie, kroję ją na plastry i układam na grzankach
  • dekoruję rukolą

 Mówię Wam to jest pyszne !!! 

1 komentarz:

  1. Mój przepis bardzo mało różni się od przepisów w necie. Podejrzałam tu i tam, dodałam coś od siebie, efekt oceńcie sami.
    Tytuł jest mój:-)

    Serdeczności.....

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każde miłe słowo :)))

Copyright © Moje Gotowanie , Blogger