piątek, 8 marca 2013

" DROBIOWA RAFA "

Drobiowa rafa

Autor: Halina Joskowska Opublikowano: 8 marca 2013 r. Dzisiaj chciałabym zaprezentować pasztet drobiowy. Bardzo smakował mojej rodzinie. Mój przepis niewiele różni się od przepisów w necie. Podejrzałam tu i tam, dodałam coś od siebie i wyszło wierzcie mi bardzo smacznie. Lubię pasztet z mięsa drobiowego, bo jest delikatniejszy i chudszy, niż klasyczny z mięsa wieprzowego. Ten pasztet szykuję w klasycznej podłużnej formie. Przed podaniem całość dekoruję pomidorkami koktajlowymi przekrojonymi na pół. Wydaje mi się, że ten smak zachwyciłby nawet najznakomitsze gusta. Polecam:-) Liczba gwiazdek: 4,5 na podstawie 7 opinii Czas przygotowania: 3 godz. i 15 min Czas pieczenia: 1 godz. Łączny czas: 4 godz. i 15 min Rozmiar porcji: 1 średni kawałek Składniki: wątróbki gęsie: 150 g wątróbki drobiowe: 100 g mleko: 2 szklanki gęsi smalec: 100 g bułka tarta: 1/2 szklanki jajka: 6 porto, brendy lub sherry: 1 kieliszek sok z cytryny: 1/2 szklanki sól morska: szczypta świeżo zmielony pieprz: szczypta grzanki: 9 sztuk rukola: 9 gałązek Przygotowanie: 1. Wątróbki wkładam do mleka i moczę przez 3 godziny. 2. Odsączam, nacieram solą, pieprzem i mielę przez maszynkę. 3. Do zmielonej masy dodaję smalec, bułkę tartą, jajka, alkohol i sok z cytryny. 4. Całość dokładnie mieszam i przekładam do podłużnej formy. 5. Wstawiam na godzinę do piekarnika nagrzanego do temperatury 180 stopni C. 6. Kiedy drobiowa rafa ostygnie, kroję ją na plastry i układam na grzankach. 7. Dekoruję rukolą. Mówię Wam to jest pyszne !!! Ściskam....

1 komentarz :

  1. Mój przepis bardzo mało różni się od przepisów w necie. Podejrzałam tu i tam, dodałam coś od siebie, efekt oceńcie sami.
    Tytuł jest mój:-)

    Serdeczności.....

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każde miłe słowo :)))