marca 27, 2013

" MISZ MASZ ŚLIWKOWO - JABŁKOWY "

Print Friendly and PDF

Misz Masz Śliwkowo-Jabłkowy


Zazwyczaj tak mam, że kiedy spada mi poziom energii to rośnie apetyt na słodycze.

Znalazłam niebanalne rozwiązanie, zabieram się za pieczenie ciasta.
A dodatkowe kilogramy.....???
Tłumaczę sobie, że do lata jeszcze daleko i zdążę je zgubić wiosną :-)

Wczoraj upiekłam ciasto, gdzie główną rolę odegrały śliwki i jabłka.

Czas przygotowania - ok. 90 minut.
1 porcja - 1 średni kawałek zawiera - 240 kalorii, 10 g tłuszczu, 36 g węglowodanów :-)


Misz Masz Śliwkowo-Jabłkowy - składniki:

  • 350 g mąki
  • 200 g masła Lurpak
  • 180 g cukru pudru
  • 1 jajko zerówka
  • żółtko
  • cukier waniliowy
  • 500 g jabłek
  • 200 g śliwek
  • 100 g brązowego cukru
  • 100 g mielonych migdałów
  • łyżeczka cynamonu


Misz Masz Śliwkowo-Jabłkowy -przygotowanie :

  • składniki ciasta siekam w misce, następnie zagniatam ręką, formuję kulę i dzielę na dwie części - 3/4 na spód, 1/4 na wierzch
  • wstawiam do lodówki na 15 minut
  • w tym czasie obieram jabłka, usuwam gniazda nasienne i kroję w ósemki
  • śliwki dzielę na cztery części
  • tak przygotowane owoce mieszam z brązowym cukrem, migdałami i cynamonem
  • tortownicę 24 cm, smaruję masłem, większą część ciasta wałkuję i wykładam nim blachę, tak aby przykryła dno i boki
  • wysypuję owoce na ciasto
  • wałkuję pozostałą część ciasta, przykrywam nią całość, sklejam brzegi i delikatnie widelcem nakłuwam w kilku miejscach
  • piekę około 50 minut w temperaturze 190 stopni C

  Zapewniam Was, że stworzyłam pyszny i zdrowy duet, który przywołuje lato.

Smacznego !!!

Serdeczności....

1 komentarz:

  1. Uwierzcie, że najlepszą receptą na spadek poziomu energii jest pieczenie ciast, potem konsumowanie:-)
    A dodatkowe kilogramy ???
    Do lata jeszcze daleko i na pewno zdążymy je zgubić:-)

    Serdeczności.....

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każde miłe słowo :)))

Copyright © Moje Gotowanie , Blogger