marca 15, 2014

"Śledzie w śmietanie"

Print Friendly and PDF

Śledzie w śmietanie

Autor: Halina Joskowska Opublikowano: 15 marca 2014 r. Wcześniej zamarynowane śledzie, zanurzam w sosie śmietanowym z cebulką, ogórkami kiszonymi, jabłkiem, natką pietruszki i jajkiem. To jest moja wariacja, która o dziwo nawet mnie smakowała. Jak już wspomniałam wcześniej, nigdy nie lubiłam śledzi. Ale gdzieś obiło mi się o uszy, że do pewnych smaków trzeba dorosnąć. Czyżby??? Tak się rozsmakowałam w tej potrawie, że wczoraj kupiłam znowu kilogram solonych,
zamarynowałam, a na piątek jak znalazł. Tutaj wzajemnie przenikają się kwaśne, słone i słodkie smaki, których eksplozja wprawia w zachwyt ;-) Śledzie w śmietanie Autor opinii: Halina Joskowska, data przesłania: 14 marca. Doskonałe śledzie w śmietanie! Schłodzone, jędrne kawałki śledzia w śmietanie z pysznymi dodatkami, plus asysta ziemniaków w mundurkach - to od niedawna moje ulubione danie :-) 
Oceny: 4,8 
Czas przygotowania: 13 godz. Łączny czas: 13 godz. 
Liczba porcji: 4

 

Składniki: 

  • śledzie solone (najlepiej zamarynowane w oleju lnianym): 500 g 
  • ocet (użyłam ryżowego): kilka łyżeczek 
  • biały pieprz: na każdy kawałek 
  • cebula: 1 
  • ogórki kiszone (najlepiej domowej roboty): 3 
  • kwaskowate jabłko: 1 
  • posiekana natka pietruszki: łyżeczka 
  • cukier: szczypta 
  • kwaśna śmietana 18%: 1 kubek 
  • majonez: 3 łyżki 
  • ostra musztarda: 1 łyżka 
  • jajko na twardo: 1 

Przygotowanie:

  • śledzie osączam z zalewy, (jeśli macie płaty, to pokroić na drobne kawałki - ja kroję "na kęs"), obficie kropię octem, posypuję białym pieprzem i odstawiam 
  • cebulę, ogórki i jabłko kroję w drobną kostkę i mieszam z majonezem i śmietaną, musztardą, drobno posiekanym jajkiem oraz natką, doprawiam cukrem do smaku 
  • śledzie mieszam z sosem i odstawiam do lodówki, najlepiej na noc


                                                   Smacznego! 


Tagi: śledzie, ogórki kiszone, jabłko, pietruszka, majonez, musztarda, jajko;

1 komentarz:


  1. Ta potrawa, to zdecydowany faworyt, wśród innych propozycji śledziowych - polecam.
    Serdeczności;-)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każde miłe słowo :)))

Copyright © Moje Gotowanie , Blogger