września 13, 2013

"Zupa krem z cukinii"

Print Friendly and PDF

Zupa krem z cukinii


Autor: Halina Joskowska Opublikowano: 13 września 2013 r. O dorodnych cukiniach prosto z ogrodu mojego taty pisałam tu, tu i tu. Takie świeże, zielone warzywo skrywa w sobie cały urok lata. Cukinia sama w sobie ma dość neutralny smak, dlatego charakter potrawy sami możemy kreować dodatkiem ulubionych warzyw i przypraw. Przygotowałam lekką i aromatyczną, kremową zupę na bulionie drobiowym z dodatkiem śmietanki. Warzywa podsmażyłam na maśle i oliwie, chwilę pogotowałam w bulionie, zmiksowałam w blenderze i
danie gotowe. Krem podałam z mini grzaneczkami i udekorowałam natką pietruszki. Tę zupę przygotowałam pierwszy raz, zainspirowana przepisem z "skinnytaste", który nieznacznie zmodyfikowałam. Potrawa ma właściwości rozgrzewające, więc na pewno będzie idealną alternatywą na zbliżające się chłodne dni, gorąco polecam:-) Zupa krem z cukinii Autor opinii: Halina Joskowska, data przesłania: 12 września. Jedwabiście kremowa zupa z cukinii! Lubię takie kulinarne niespodzianki, kiedy z prostych, nie wyszukanych składników powstają fantastyczne dania. Zupa jest bardzo delikatna, a jednocześnie cudownie pożywna o pięknej konsystencji. Dodatkowym atutem są chrupiące grzanki, które idealnie dopełniają walory smakowe potrawy. Oceny: 4,9 Czas przygotowania: 20 min Czas pieczenia: 5 min Czas gotowania: 15 min Łączny czas: 40 min Liczba porcji: 4 Rozmiar porcji: 250 g (1 talerz) Liczba kilokalorii w porcji: 65 Tłuszcz na porcję: 1,0 g Białko na porcję: 3,5 g Węglowodany na porcję: 10 g


Składniki: 

  • filet drobiowy: 500 g 
  • cukinia zielona: około 500 g 
  • duży ziemniak: 1 
  • średnia cebula: 1/2 
  • czosnek: 1 ząbek 
  • masło: 2 łyżki 
  • oliwa z oliwek: 1 łyżka 
  • bulion drobiowy: 750 ml 
  • posiekana natka pietruszki: 1 łyżka 
  • mąka ziemniaczana lub pszenna: 1 łyżka 
  • śmietana 12 %: 2-3 łyżki 
  • sól morska: do smaku 
  • świeżo zmielony czarny pieprz: 1/2 łyżeczki 

Przygotowanie:

  • najpierw nastawiam bulion drobiowy z piersią 
  • następnie cukinię wraz ze skórką oraz obranego ziemniaka kroję w kostkę 
  • cebulę oraz czosnek drobno siekam, solę i na maśle i oliwie na patelni z grubym dnem, staram się zeszklić 
  • dodaję ziemniaki, a za chwilę cukinię




  • smażę przez około 4 minuty, od czasu do czasu mieszając 
  • wszystko przekładam do rondla i dodaję jedną szklankę bulionu 
  • doprowadzam do wrzenia, duszę pod przykryciem przez około 4 minuty, od czasu do czasu mieszając 
  • wlewam pozostały bulion, gotuję do miękkości warzyw przez około 10 minut 
  • ugotowaną pierś kroję w kosteczkę i przekładam do blendera 
  • pod koniec gotowania dodaję natkę pietruszki i zupę zagęszczam mąką wymieszaną z kilkoma łyżkami zimnej wody
  • doprowadzam do zagotowania i odstawiam z ognia 
  • w kubeczku hartuję śmietanę-rozprowadzam z kilkoma łyżkami zupy, dodając je stopniowo mieszam z zupą, a następnie całość (z piersią) miksuję 
  • doprawiam solą i pieprzem do smaku 
  • od razu podaję, po dodaniu śmietany nie gotuję 
  • dekoruję pozostałą natką i serwuję z grzankami (dowolny rodzaj pieczywa smaruję masłem, kroję w kostkę, rozkładam na blasze do pieczenia i rumienię w piekarniku (najszybciej z funkcją grilla). 
              zupę można również podać w wersji wege, na bulionie warzywnym:-)



                       Bon Appetit! 

Serdeczności:-) 

Tagi: cukinia, bulion drobiowy;

 Akcja Zupa Krem

3 komentarze:


  1. Kompozycja cukinii, prostych warzyw, kurczaka i grzanek daje nam kremową, pyszną, sycącą zupę.
    Gorąco polecam
    Serdeczności:-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Cukinia to jedno z moich ulubionych warzyw. W zupie krem sprawdza się idealnie.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każde miłe słowo :)))

Copyright © Moje Gotowanie , Blogger