czwartek, 9 maja 2013

" SERNIK WANILIOWY "

Sernik waniliowy

Autor: Halina Joskowska 
Opublikowano: 9 maja 2013 r. 

Sernik, to rodzaj słodkiego ciasta, którego głównym pierwiastkiem jest biały ser. Bazę stanowią jajka, cukier, masło, kasza manna, budyń śmietankowy, śmietana kremówka, laska wanilii, cukier waniliowy, rodzynki oraz twaróg. 
Po dokładnym wymieszaniu komponentów, ciasto jest poddawane obróbce termicznej w temperaturze 170 stopni C. 
W moim wypieku nie ma mąki, a rolę spoiwa stanowi duża ilość jajek. 
Sernik również nie ma spodu, dzięki czemu możemy w 100 % poczuć wyjątkowy smak wypieku, idealnie otulonego nutką wanilii. 
Ciasto polecam miłośnikom serników pieczonych tradycyjnie. 
Jest idealnie puszysty i śmietankowy.
Mniam...:-) 

Sernik waniliowy 
Autor opinii: Halina Joskowska, data przeslania: 7 maja

Nieziemski sernik waniliowy !!!

Jeżeli trzy osoby są w stanie skonsumować widoczną tu blachę sernika
w trzy dni, to wszystko mówi samo za siebie.

  

Smak tego sernika jest..... można by tu wiele mówić ale tak naprawdę jest nie do opowiedzenia. 
Spożywanie tego ciasta powoduje cudowną rozkosz, odczucia smakowe są niezwykłe,zniewalające, a zarazem oszałamiające. 
Wszyscy jednogłośnie ustaliliśmy, że ten wypiek pojawi się na świątecznym stole. 
Wydaje mi się jednak, że w tym temacie będę bardzo niekonsekwentna, bo już po cichu kombinuję, kiedy znowu go upiekę.
Bardzo,  polecam, jest wyśmienity ...:-) 

 Oceny: 5,0

Czas przygotowania: 40 min 
Czas pieczenia: 1 godz. 
Łączny czas: 1 godz. i 40 min 

Liczba kilokalorii w porcji (150 g ): 352 
Tłuszcz na porcję: 17 g 
Węglowodany na porcję: 33 g 
Białko na porcję: 14 g 


Składniki: 

  • twaróg tłusty lub półtłusty, zmielony przynajmniej dwukrotnie: 1 kg
  • drobny cukier do wypieków: 420 g 
  • jajka - najlepiej wiejskie od gospodyni: 10 sztuk 
  • masło - najlepiej Lurpak: 250 g 
  • kasza manna: 6 łyżek 
  • budyń śmietankowy: 1 opakowanie (ok. 40 g) 
  • śmietana kremówka (30 %): 1 szklanka 
  • ziarenka z laski wanilii: 2 laski 
  • cukier waniliowy: 1 opakowanie (16 g) 
  • rodzynki sułtanki: 3/4 szklanki 

 Polewa: 

  • cukier puder: 60 dag
  • sok z cytryny: parę kropli 
  • woda przegotowana: 2-3 łyżki 
  • olejek waniliowy: 5 kropli 

Przygotowanie:

  1. Masło ucieram mikserem do lekkości i puszystości. 
  2.  Dodaję twaróg i dalej ucieram. 
  3.  W osobnej misce ucieram żółtka z cukrem do białości. 
  4.  Dodaję do masy serowej i króciutko miksuję. 
  5.  Do masy serowej dodaję resztę składników: kaszę manną, budyń, cukier  waniliowy, ziarenka wanilii i miksuję. 
  6.  Śmietanę kremówkę ubijam. 
  7.  W oddzielnej misce ubijam białka na pianę. 
  8.  Masę serową delikatnie łączę z ubitą kremówką, białkami i rodzynkami.
  9.  Formę o wymiarach 23*35 cm smaruję masłem i wykładam papierem do pieczenia. 
  10.  Wylewam masę serową, wyrównuję. 
  11.  Piekę w temperaturze 170 stopni C, około 60 minut. 
  12.  Studzę w lekko uchylonym piekarniku, następnie wkładam do lodówki na  całą noc. 
  13.  Na drugi dzień dekoruję polewą. 

 Polewa: 

  1. Cukier puder ucieram dodając po parę kropli soku z cytryny i tyle wody, aby utworzyła się gęsta masa do lukrowania.
  2. Przyprawiam olejkiem. 

Tak wygląda kulinarna pyszność !!!









Wskazówki: 

  • wszystkie składniki powinny być o temperaturze pokojowej - przynajmniej 2 godziny wcześniej wyjmujemy je z lodówki; 
  • masę serową miksujemy tylko do połączenia składników nie dłużej;
  •  sernik najlepiej kroi się po schłodzeniu cienkim, ostrym nożem. 


 Bon appettit !!! 


Tagi: twaróg, kasza manna, budyń śmietankowy, śmietana kremówka, laska wanilii, rodzynki;



2 komentarze:

  1. Zapraszam na sernik waniliowy, którego smak jest absolutnie zaskakujący, a towarzysząca mu waniliowa nuta wywołuje zapierające dech odczucia smakowe...

    Pyszności :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeżeli trzy osoby są w stanie skonsumować widoczną tu blachę sernika
    w trzy dni, to wszystko mówi samo za siebie.To cytat Pani słów.Tak to komplement dla Pani - ale ja bym zjadł taką blachę z sernikiem sam - i może potrzebował bym mniej czasu - Oczywiście sernik o tak zniewalającym smaku jaki Pani wykonała-Znajdzie Pani większego łakomczucha?

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każde miłe słowo :)))