kwietnia 08, 2013

" SERNIK Z BIAŁĄ CZEKOLADĄ I KARMELEM "

Print Friendly and PDF

Sernik z białą czekoladą i karmelem

Autor: Halina Joskowska 

Opublikowano: 8 kwietnia 2013 r. 

To sernik niekoniecznie na specjalne okazje :-) 
Przysmak ten kieruję do każdego miłośnika białej czekolady i karmelu ale nie tylko.....:-)
Jest on na kruchym cienkim spodzie o kremowej fantastycznej konsystencji i smaku białej czekolady :-) 
Już analizując jego składniki ma się apetyt, a co dopiero po wyjęciu z piekarnika. 
Pierwszy raz w życiu upiekłam sernika i było to w wielką sobotę, na dzień przed serwowaniem, aby miał czas na dokładne wystudzenie i zastygnięcie.

Sernik okazał się rarytasem, który zachwycił mnie i moją rodzinę, tak więc przepis do powtórki :-) 

Sernik z białą czekoladą i karmelem 
Autor opinii: Halina Joskowska, data przesłania: 4 kwietnia

Wspaniały sernik z białą czekoladą i karmelem! 
To wypiek na każdą okazję. Stanowi rozkosz dla podniebienia nie tylko miłośników białej czekolady i karmelu. 
Jest kompozycją kruchego cienkiego spodu, na którym idealnie układa się kremowa konsystencja serowa o smaku białej czekolady. Dopełnienie słodyczy stanowi polany na górze karmel :-) 

 Oceny: 4,9

Czas przygotowania: 40 min 
Czas pieczenia: 1 godz. i 50 min 
Łączny czas: 2 godz. i 30 min 

Rozmiar porcji: 1 średni kawałek (taki jak na zdjęciu) 





Składniki: 

Spód:

  • ciasteczka zbożowe: 200 g 
  • masło: 50 g 

 Masa serowa: 

  • ser śmietankowy: 1250 g
  • cukier puder: 1 i 1/4 szklanki 
  • 30% śmietanka kremówka: 400 ml 
  • biała czekolada: 200 g 
  • jajka wiejskie od gospodyni: 6 sztuk 
  • cukier waniliowy: 1 opakowanie (16g) 
  • sól: szczypta 

 Polewa: 

  • gotowy karmel: 400 g

Przygotowanie:

Spód: 

  1. Ciastka zmieliłam w malakserze (można też włożyć do woreczka foliowego i zgnieść wałkiem na proszek). 
  2. Następnie wymieszałam razem z stopionym masłem i wyłożyłam dno blachy prostokątnej (dobrze ugniotłam). 
  3. Piekłam około 10 minut w temperaturze 190 stopni. 
  4. Ostudziłam do uzyskania temperatury pokojowej. 

 Masa serowa: 

  1. Do garnka wlałam śmietanę, dodałam do niej połamaną na kostki czekoladę. 
  2. Całość podgrzałam (nie gotować !!!) i mieszałam, aż czekolada się rozpuści. 
  3. Wystudziłam.
  4. Ser ubiłam z cukrem pudrem, cukrem waniliowym i szczyptą soli na kremową masę. 
  5. Dodałam kremówkę z czekoladą.
  6. Następnie dodałam jajka, po jednym naraz (masa jest dość rzadka).
  7. Uzyskaną masę wlałam na podpieczony i ostudzony spód. 
  8. Piekłam w temperaturze 170 stopni C przez 100 minut (piec w temperaturze 150-170 stopni C przez 80-100 minut w zależności od piekarnika):-)
  9. Studziłam w lekko uchylonym piekarniku. 
  10.  Ostudzony włożyłam do lodówki na całą noc (wystarczą 4 godziny ale im dłużej tym lepiej). 
  11.  Rano posmarowałam karmelem. 

Użyłam blachę prostokątną fakturowaną o wymiarach 360*245*60 mm - masy było aż po brzeg. 
W piekarniku sernik delikatnie urósł.
Temperaturę należy dostosować do swojego piekarnika. 
Jeśli mocno grzeje, to należy obniżyć, bo sernik będzie się wylewał :-)
Użyłam herbatników digestive. 
Jeśli chodzi o ser można dać 1 kg sera z wiaderka + 275 g sera półtłustego i zmiksować blenderem :-) 
Cukier najlepiej samemu zmielić - 1 niecała szklanka. 


   

 Tagi: ciasteczka zbożowe, masło, ser śmietankowy, kremówka, biała      czekolada, jajka, cukier waniliowy, karmel; 



 Bon appettit !!!





1 komentarz:

  1. To jest sernik na każdą okazję. Stanowi rozkosz dla podniebienia miłośników białej czekolady i karmelu.
    Na kruchym cienkim spodzie o idealnej kremowej konsystencji i smaku białej czekolady.
    Jednym słowem idealny.....

    Pyszności....

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każde miłe słowo :)))

Copyright © Moje Gotowanie , Blogger