września 05, 2013

"Gruszki w miodowej zalewie"

Print Friendly and PDF

Gruszki w miodowej zalewie


Autor: Halina Joskowska Opublikowano: 5 września 2013 r. Sposób w jaki gruszki włożymy do słoika zależy od dwóch czynników, ich odmiany oraz naszej wyobraźni.Możemy je umieszczać w słoiku zarówno w ćwiartkach, połówkach, a nawet w całości. Pamiętajmy jednak, iż te duże owoce raczej powinny być pokrojone w cząstki, gdyż w całości ich środek słabiej nabiera smaku, a także nie jesteśmy w stanie do słoika upchać takiej samej ilości owoców całych, co po podzieleniu ich na kawałki. Do mojej zalewy nadają się praktycznie każde gruszki, które są
twarde i soczyste, bo tylko takie będą cieszyły nasze podniebienia wspaniałym smakiem i kusiły wyglądem. Miękkie gruszki mogą się rozpaść podczas pasteryzowania. Sposób przygotowania tych owoców w zalewie miodowej jest bardzo prosty tak samo jak w przypadku gruszek w syropie, czy gruszek w occie. Smak tych owoców na słodko, czy w marynacie octowej był mi znany, bo takie przetwory robiła moja babcia i mama. Recepturę na gruszki w marynacie miodowej znalazłam w necie ale całkowicie ją przerobiłam eksperymentując i szukając nowych smaków. Chcąc przybliżyć, chociaż w małym zalążku smak tych przetworów musiałam zgrabne połówki owoców wyłowić ze słoiczka i skosztować. Mogę powiedzieć, że są one przesycone miodem i goździkami,owiane pikantną nutą kardamonu, intensywnym zapachem cynamonu i odświeżającym aromatem imbiru. Wszystkie przyprawy fantastycznie wymieszały się ze sobą, tworząc idealną harmonię, objawiającą się subtelnym smakiem i aromatem. Teraz już wiem, że przystawką do mięs, czy pasztetów na ważne uroczystości rodzinne, bądź święta nie będą gruszki w occie ale w marynacie miodowej. Bardzo polecam:-) Gruszki w miodowej zalewie Autor opinii: Halina Joskowska, data przesłania: 4 września. Wytrawne gruszki w miodowej zalewie! Balsamiczne gruszki w miodowej marynacie dają gwarancję niepowtarzalnego smaku i niezrównanej jakości:-) Oceny: 4,9 Czas przygotowania: 30 min Czas gotowania: 15 min Łączny czas: 45 min


Składniki: 

  • twarde gruszki: 1 kg 
  • sok z cytryny: 1/2 łyżki 
  • miód (nie może być spadziowy): 3/4 szklanki 
  • cukier: 1 szklanka 
  • woda: 2 szklanki
  • ocet balsamiczny: 1 szklanka 
  • kardamon: 1/2 łyżeczki 
  • goździki: 6 
  • cynamon: 1/2 łyżeczki 
  • imbir: szczypta 

Przygotowanie:

  • gruszki myję, obieram, kroję na pół i wyjmuję gniazda nasienne wrzucam do garnka, wlewam tyle wody, by lekko przykrywała owoce, dodaję sok z cytryny i gotuję 5 minut 
  • gruszki odsączam


  • ocet, miód, cukier podgrzewam w rondelku, mieszając do rozpuszczenia i połączenia składników 
  • następnie dodaję kardamon, goździki, cynamon i imbir i doprowadzam do zagotowania 
  • gruszki układam w słoikach


  • zalewam je gorącą zalewą i szczelnie zakręcam

  • pasteryzuję 10 minut 

 Buon Appetito! 

 Serdeczności:-) 


Tagi: gruszki, cytryna, miód,ocet balsamiczny, kardamon, goździki, cynamon, imbir;

Zapasy na zimę - I edycja 2013 Akcja z gruszką w tle

13 komentarzy:


  1. Ich wytrawny smak powinien zadowolić nawet najbardziej wyrafinowane podniebienia....
    Serdeczności:-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pani Halinko zalewa ma być bez wody?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi

    1. Anonimowy - imię to chyba nie jest tajemnica, byłabym wdzięczna za poznanie.
      Nie wiem jakim cudem, gdzieś umknęła mi woda. Bardzo dziękuję za uwagę, przepis uzupełniłam. Do przetworów z gruszek zawsze stosuję proporcję na jedną szklankę cukru daję dwie szklanki wody.
      Serdecznie pozdrawiam i życzę miłego dnia :-)

      Usuń
  3. wyglądają magicznie jestem wielką fanką gruszek , ale takich oryginalnych jeszcze nie widziałam.Muszę koniecznie wypróbować . wielkie brawa za przepis .

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo dziękuję za komentarz.
    Gruszki w miodowej zalewie robiłam pierwszy raz ale na pewno nie ostatni.
    Są godne polecenia.
    Miłych przetworów.
    Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo kuszące te gruszki może miód to sprawił że ten kolor wyszedł ciemny -na pewno są przepyszne

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciemny kolor jest zasługą octu balsamicznego.
      Pozdrawiam:-)

      Usuń
  6. Bardzo kusząca propozycja -To może być niepowtarzalny smak Pani opinia robi wrażenie
    bo umie Pani przedstawić swoje spostrzeżenia- swój zachwyt -i radość -inni na pewno się nie rozczarują - a będą wdzięczni za kolejny cud za kolejny skarb -delektując się smakiem - Próbuje Pani dorównać ale to tak jak widzieć słońce w pełnym rozkwicie - a księżyc przysłonięty chmurami kto bardziej promienieje -? wiadomo prawda ?Pani ma 100% talentu a ja nie wiem czy mam !% .Już jestem Pani wdzięczny bo gruszki to łakoć Dla oczu i dla języka dla podniebienia - Przepyszność -Dziękuję Gdyby tak wszyscy ludzie się, radowali tak przezywali swoje pieczenie ciast - przyrządzanie potraw - to świat byłby rajem .

    OdpowiedzUsuń
  7. Być może ma Pani rację że doskonałym dodatkiem przystawką do mięs, czy pasztetów mogą być gruszki w zalewie miodowej -Można polegać na Pani guście -prawda?

    OdpowiedzUsuń
  8. Można wykorzystać takie gruszki do wędliny na chleb prawda?

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie próbowałam ale przypuszczam, że to może być ciekawe doznanie smakowe.
    Pozdrawiam:-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Zrobiłam. Są wspaniałe. Idealnie pasują jako dodatek do sałatki ze szpinakiem i kozim serem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Twój komentarz zrobił mi niebywałą przyjemność :-)

      Usuń

Dziękuję za każde miłe słowo :)))

Copyright © Moje Gotowanie , Blogger