stycznia 25, 2013

" KARP NA MAŚLE "

Print Friendly and PDF

Witam !!!

Dzisiaj zapraszam na danie rybne.
Powszechnie wiadomo, że ryby dostarczają Nam wysokowartościowego białka, tłuszczu.
Jeśli chodzi o podział ryb ze względu na tłuszcz, to dzielimy je na chude, średniotłuste i tłuste.
Karp jest rybą średniotłustą.
Wiadomo, że im więcej jest w rybie tłuszczu, tym wyższa jest wartość energetyczna.
Ryby zawierają ponadto ważne dla organizmu mikroelementy - fosfor i wapń, witaminy z grupy B.
Dlatego powinniśmy jeść ich jak najwięcej.


Będąc dzisiaj w sklepie rybnym mieli właśnie nie za duże, ładne, świeże karpie i skusiłam się.

Kupując rybę nie dajcie sobie wcisnąć starego towaru.
Zwracajcie uwagę na:
- swoisty zapach
- przylegającą do skóry łuskę
- skrzela, które muszą być jasnoczerwone
- oczy wypukłe i przezroczyste
- ciało jędrne i elastyczne
- kolor mięsa - białoróżowy

Składniki:

karp - średniej wielkości
sól morska
świeżo zmielony, pachnący pieprz
masło - Lurpak do smażenia

Panierka :

1 jajko
mąka
bułka tarta


Przygotowanie :

Pamiętaj, że jak zakupisz rybę od razu zabieraj się do przyrządzania dlatego, że zawiera aktywne enzymy powodujące szybkie dojrzewanie mięsa.
Oczyszczonego i wypatroszonego karpia pokroiłam na dwa " półdzwonka. 
Porcje oprószyłam solą, pieprzem, zapanierowałam w jaju, mące, bułce tartej i zabrałam się do smażenia na maśle. Smażyłam z dwóch stron na jasnozłoty kolor.
Do smażenia dodałam cebulę pokrojoną w krążki dla wzmocnienia smaku.
Smażenie przebiegło bardzo szybko, ponieważ rybki mają bardzo delikatną tkanką.
Jeszcze cenna wskazówka - podczas smażenia na maśle uważaj, aby nie spalić masła, ryby i cebuli - chwila nieuwagi i klops.
Po usmażeniu pozostaw rybę na małym ogniu, aby doszła.

I to by było na tyle.
Efekt wygląda tak :



Karpia możesz podać z ziemniakami, z sosem chrzanowym.


Zaserwuj białe dobre wino.



Smacznego !!!

1 komentarz:

  1. Witajcie !!!
    Zapraszam na karpia na maśle w moim wydaniu.
    Jest to ryba średniotłusta, słodkowodna, zawiera cenne dla naszego organizmu mikroelementy wapń, fosfor, wysokowartościowe białko, cenny tłuszcz.
    Czy trzeba jeszcze argumentować ???
    Skorzystaj - zapraszam !!!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każde miłe słowo :)))

Copyright © Moje Gotowanie , Blogger