stycznia 16, 2013

" KONFITURA MORELOWA "

Print Friendly and PDF

Witajcie Kochani !!!

Ponieważ strasznie mi się spodobało robienie przygotowywanie konfitury cytrynowej, dzisiaj postanowiłam zrobić konfiturę morelową. 
Zakupiłam 2 kg twardych moreli, do tego wzięłam 1 kg cukru i 1/2 szklanki wody.


Przygotowanie !!!

Morele oczyściłam i przekroiłam na pół.
Następnie wydrylowałam.
Do dużego gara wlałam wodę i wsypałam cukier.
Po zagotowaniu wody dodałam owoce.
Pozostawiłam na wolnym ogniu prze ok. pół godziny, często mieszając.
Następnie morele wyjęłam z garnka i przełożyłam do małych słoików.
Syrop z moreli gotowałam do zgęstnienia.
Zalałam nim słoiki.
Przykryłam je lnianą ściereczką i pozostawiłam na 24 godziny.
Jutro słoiki szczelnie zamknę.

I sama jestem ciekawa co z tego będzie - kolor konfitury piękny !!! 

2 komentarze:

  1. Przepraszam ze pisze akurat pod przepisem konfitura morelowa
    Czy Pani wie czy sok z aronii można łączyć z sokiem z innych owoców nap z wiśni ?
    Czy zna Pani jakieś zastosowanie Jagody kamczackiej ?
    Czy zna Pani przepis na dereń jadalny z dodatkiem kardamonu?
    Dziękuję za tyle pyszności w Pani wykonaniu
    Szczęśliwej niedzieli życzę słonecznego ,bajkowego nastroju-myśli ze scenariuszem o bajkowej treści dla Pani i rodziny duzo -duzo radości i dużo dużo zdrowia

    OdpowiedzUsuń
  2. kiedyś dawno temu - miałem moreli tak około 50 kg a może więcej przygotowaliśmy je w słoikach jak by je nazwać w soku własnym -Pewnie konfitura w Pani wykonaniu Smak niebiański - morele miałem przez kilka lat - teraz nie możemy doczekać się owoców -Mieszkaliśmy w dawnym Kieleckim -później w Tarnobrzeskim przymrozki wszystkiego nie zniszczyły -Teraz mieszkam na wschodzie Polski przymrozki uszkadzają kwiaty - a po za tym a po za tym na działce nie stosujemy chemii więc drzewa chorują - i giną ... Pewnie kosztując Pani konfitury pewnie zakochał bym sie w smaku ambrozji - powiedział bym że to łakoć z bajkowej krainy-

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każde miłe słowo :)))

Copyright © Moje Gotowanie , Blogger