lutego 05, 2013

" GULASZ A LA INDYK "

Print Friendly and PDF
Właśnie zakupiłam fileta z indyka.
Postanowiłam, że dzisiaj nie będę robić kotlecików jak to zwykle bywa ale przygotuję gulasz.
Wydaje mi się, że gulasz to potrawa, która jest świetną alternatywą dla klasycznych piersi z indyka.
Dzięki zastosowaniu chudego mięsa z indyka mój gulasz jest źródłem pełnowartościowego białka, a warzywa dodają cennych witamin i mikroelementów:-)
Warzywa z mięsem komponują się tworząc piękną mozaikę.  

Do gulaszu przygotowałam następujące składniki :


  • filet ok. 800 g. - pokrojony w kostkę
  • 25 dkg ziemniaków pokrojonych w kostkę
  • 1 cebula pokrojona w kostkę
  • 750 ml bulionu drobiowego
  • 2 łyżki mąki
  • 1,5 łyżki masła
  • sól morska
  • świeżo zmielony pieprz
  • oliwa z oliwek z pierwszego tłoczenia

Przygotowanie :

Indyka smażę na oliwie na złoty kolor.
Cebulę i czosnek oddzielnie duszę przez kilka minut.
Warzywa gotuję w bulionie do miękkości - trzeba przyznać, że marchew gotuje się o wiele dłużej, niż ziemniaki weź to koniecznie pod uwagę, bo przecież warzywa muszą być miękkie.
Dodaję indyka, cebulę i czosnek.
Z masła i mąki robię zasmażkę, rozprowadzam w sosie.
Przyprawiam solą i pieprzem.

Teraz możemy biesiadować przy obiedzie:-):-)




Dla dorosłych wręcz zalecam czerwone wino.

Serdeczności :-)

1 komentarz:

  1. Szukasz dobrej alternatywy dla piersi z indyka ???
    Przygotuj gulasz.
    Jest to zdrowe danie zawierające pełnowartościowe białko, a warzywa stanowią tu doskonałe uzupełnienie.
    Ściskam :-)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każde miłe słowo :)))

Copyright © Moje Gotowanie , Blogger